drukarnie zajmują się także produkowaniem wizytówek, czasopism, ulotek czy nawet kalendarzy. W zależności od rodzaju wykonywanego druku, konieczne jest odpowiednie przygotowanie pliku z projektem. Najczęściej korzysta się z tak zwanego druku cyfrowego, który pozwala na bezpośrednie drukowanie z przenośnika cyfrowego. Aby skorzystać z usług drukarni stacjonarnej wystarczy więc przynieść odpowiedni projekt przeznaczony do wydruku i poinstruować pracowników na jakim efekcie końcowym nam zależy. W przypadku drukarni internetowych konieczne jest złożenie zamówienia online poprzez wypełnienie formularza i przesłanie pliku przeznaczonego do druku. W przypadku bardziej skomplikowanych wydruków konieczne jest ustalenie z drukarnią szczegółów dotyczących realizacji, zwłaszcza przy wykorzystywaniu druku offsetowego.
Usługi introligatorskie
Drukarnie, poza usługami związanymi z samym drukowaniem różnych materiałów, oferują również usługi z zakresu introligatorstwa. Introligatorstwo jest to specjalny dział przemysłu poligraficznego, który zajmuje się oprawianiem gotowych druków. Usługi introligatorskie dotyczą więc obróbki oraz wykańczania materiałów schodzących z maszyny drukarskiej. Jedną z usług introligatorskich oferowanych przez drukarnie jest oprawianie wydrukowanych materiałów. Można przykładowo wyróżnić oprawy zeszytowe, oprawy klejone czy tak zwane oprawy oczkowe. Innym rodzajem usługi oferowanej w ramach introligatorstwa jest uszlachetnianie, w którego skład wchodzi foliowanie wydruku, lakierowanie czy tłoczenie. Do zakresu usług introligatorskich można także zaliczyć falcowanie, perforowanie oraz sztancowanie. Jak więc widać, oferta drukarni obejmuje także obróbkę wydrukowanych materiałów na wiele różnych sposobów. Poszczególne usługi introligatorskie są dopasowane do konkretnych rodzajów wydruku oraz potrzeb klienta.
Reklama musi po prostu działaćCena wydaje się dość niska zwłaszcza
Druk ulotek to koszt jakichś kilkudziesięciu groszy, maksymalnie dwóch złotych za sztukę. Cena wydaje się dość niska, zwłaszcza gdy spojrzy się na to, ile trzeba zapłacić za inne narzędzia reklamowe, ale i tak nie warto jej przeznaczać na coś, co w praktyce okaże się mało skuteczne. Reklama musi po prostu działać. To jest jej główny cel, który powinien zostać spełniony. A jeśli ulotka ma działać na klienta, należy ją dobrze skonstruować, opierając się na kilku podstawowych zasadach.
Pierwsza z nich, którą każdy powinien wbić sobie do głowy, mówi o tym, że "im mniej, tym lepiej". Oczywiście nie chodzi tu o to, by niczego na ulotce nie pisać, ale na pewno nikt nie powinien opisywać na niej całej historii firmy, która dla nikogo nie będzie interesująca. Najlepsze ulotki to broszury proste, konkretne i zarazem wyraziste. Nie muszą być wcale wymyślne czy posiadać jakiegoś szczególnie dużego wyrazu artystycznego. Prostota jest teraz w cenie. Lubią ją i firmy, i ich klienci.
A warto też zaznaczyć, że przeciętna drukarnia weźmie znacznie mniejsze pieniądze za wytworzenie takich prostych ulotek niżeli za skonstruowanie czegoś wypełnionego olbrzymią ilością obrazków, zdjęć i innych zbędnych grafik.
Druk offsetowy
Druk offsetowy jest jedną z najczęściej oferowanych, zaraz po druku cyfrowym, metod wykorzystywanych przez drukarnie. Druk offsetowy jest techniką, która wykorzystuje druk płaski, co oznacza że poszczególne elementy matrycy drukarki znajdują się na jednakowym poziomie. Metoda druku offsetowego jest najczęściej wykorzystywana w przypadku dużej ilości odbitek oraz przy drukowaniu wielokolorowych materiałów. Wydruki wykonane za pomocą druku offsetowego są niezwykle dokładne oraz mogą być wykonane na różnego rodzaju materiałach, w tym na powlekanym papierze czy też na kartonie. Metodę druku offsetowego wykorzystuje się przy plakatach, książkach czy wielobarwnych materiałach, w tym map i katalogów. Drukarnia, która zajmuje się wykonywaniem realizacji za pomocą druku offsetowego, musi być zaopatrzona w odpowiedni sprzęt umożliwiający wielkoformatowe oraz wielonakładowe wydruki. Druk offsetowy jest najbardziej opłacalny przy dużych nakładach i większej ilości odbitek, zapewniając wysoką jakość drukowanych materiałów.